You are here

Unitat 3. La coordinació dinàmica general

1. Continguts

  • Aplicació de les habilitats motrius als esports individuals i col·lectius.

2. Objectius

  • Realitzar activitats físiques dirigides a la millora de l’eficiència i la riquesa motriu i la millora de la condició física per respondre davant de diferents situacions.
  • Utilitzar el cos com a eina de comunicació, expressió i creació.
  • Valorar les capacitats individuals, acceptar les diferències individuals i potenciar l’afany de millora personal.

3. Competències bàsiques

  • Coneixement i interacció amb el món, mitjançant la interacció del propi cos i l’espai determinat.
  • Competència cultural i artística.
  • Competència comunicativa i al tractament de la informació.
  • Competència digital.
  • Competència d’aprendre a aprendre i d’autonomia i iniciativa personal.

4. Activitats d’ensenyament-aprenentatge

  • Anàlisi i comprensió de què són les habilitats motrius bàsiques i la coordinació dinàmica general (unitat 3 - llibre de l’alumne).
  • Anàlisi i identificació dels diferents tipus de CDG (unitat 3- llibre de l’alumne).
  • Realització (a casa) i lliurament del quadern d’activitats. (Fitxes 3A i 3B).
  • Pràctica de les diferents formes de desplaçament variant les superfícies de contacte i/o suports.
  • Pràctica de desplaçaments modificant i combinant direccions.
  • Pràctica de desplaçaments afegint canvis de ritme.
  • Pràctica de girs en els diferents eixos amb modificacions dins la fase aèria i amb o sense ajut d’aparells.
  • Pràctica dels diferents tipus de salts amb variacions dins d’alguna o totes les seves fases i amb ajut o sense d’aparells.
  • Pràctica d’equilibris de més senzills a més complexos.
  • Pràctica d’acrobàcies combinant tot el que s’ha après anteriorment.
  • Adaptació a diferents activitats fisicoesportives.
  • Joc de ritmes:
    Adapta el teu desplaçament pel pati o gimnàs al ritme de la percussió.
  • Fes el mateix per al ritme de la música del rock i la salsa.
  • Anota les observacions pertinents i sobre tot les dificultats de coordinar els teus moviments amb els diferents sons o ritmes.
  • Preparar i practicar dos circuits diferents dels del llibre.

5. Avaluació
5.1 Criteris d’avaluació:

  • Incrementar el nivell individual de condició física per millorar la salut pròpia.
  • Millorar l’execució dels aspectes tècnics bàsics d’un esport individual, acceptant el nivell assolit.
  • Millorar l’execució tècnica i tàctica d’un esport col·lectiu, demostrant haver comprès les fases del joc (atac i defensa) i el respecte per les normes del joc.

5.2. Activitats d’avaluació

  • Test teòric de la unitat
    Realització d’un circuit per valorar el nivell de CDG

6. Orientacions per la intervenció pedagògica

  • El treball de coordinació dinàmica general es farà amb material auxiliar i sempre i quan sigui necessari, per tenir una millor consciència de la tasca.
  • En la majoria d’activitats s’intentarà crear un conflicte perquè els alumnes en busquin la resolució, per tant s’utilitzaran mètodes com la resolució de problemes i el descobriment guiat.
  • S’ha d’obligar als alumnes a què intervinguin al màxim en la pràctica.

7. Bibliografia

LLORET I RUANO
Apunts d’anatomia de l’aparell locomotor
Ed. INEFC; Barcelona, 1995.
VV. AA.
Programas y contenidos en la educación físico-deportiva en BUP y FP
Ed. Paidotribo. Barcelona. 1988.
MATEU SERRA, M
1300 ejercicios y juegos aplicados a las actividades gimnàsticas
Ed Paidotribo. Barcelona.
MORA VICENTE, J
Las capacidades físicas o bases del rendimiento motor
Ed. Diputación de Cadiz. Cadiz. 1989.

    8. Recursos didàctics

    Per desenvolupar aquesta unitat caldran els recursos següents:
    - Programació:
    Educació física. 1/2 ESO. Ed. Teide.
    - Llibre de text
    Educació física. 1/2 ESO. Ed. Teide.

      9. Material per a l’alumne

      Els alumnes, per desenvolupar la unitat didàctica, disposaran del material següent:
      Llibre de l’alumne:
      Educació física. 1/2 ESO. Ed. Teide
      Quadern d’activitats:
      Educació física. 1/2 ESO. Ed. Teide
      Els objectius, criteris i maneres d’avaluar la unitat.

        Permisos: 

        Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer