You are here
Unitat 3. La coordinació dinàmica general
1. Continguts
- Aplicació de les habilitats motrius als esports individuals i col·lectius.
2. Objectius
- Realitzar activitats físiques dirigides a la millora de l’eficiència i la riquesa motriu i la millora de la condició física per respondre davant de diferents situacions.
- Utilitzar el cos com a eina de comunicació, expressió i creació.
- Valorar les capacitats individuals, acceptar les diferències individuals i potenciar l’afany de millora personal.
3. Competències bàsiques
- Coneixement i interacció amb el món, mitjançant la interacció del propi cos i l’espai determinat.
- Competència cultural i artística.
- Competència comunicativa i al tractament de la informació.
- Competència digital.
- Competència d’aprendre a aprendre i d’autonomia i iniciativa personal.
4. Activitats d’ensenyament-aprenentatge
- Anàlisi i comprensió de què són les habilitats motrius bàsiques i la coordinació dinàmica general (unitat 3 - llibre de l’alumne).
- Anàlisi i identificació dels diferents tipus de CDG (unitat 3- llibre de l’alumne).
- Realització (a casa) i lliurament del quadern d’activitats. (Fitxes 3A i 3B).
- Pràctica de les diferents formes de desplaçament variant les superfícies de contacte i/o suports.
- Pràctica de desplaçaments modificant i combinant direccions.
- Pràctica de desplaçaments afegint canvis de ritme.
- Pràctica de girs en els diferents eixos amb modificacions dins la fase aèria i amb o sense ajut d’aparells.
- Pràctica dels diferents tipus de salts amb variacions dins d’alguna o totes les seves fases i amb ajut o sense d’aparells.
- Pràctica d’equilibris de més senzills a més complexos.
- Pràctica d’acrobàcies combinant tot el que s’ha après anteriorment.
- Adaptació a diferents activitats fisicoesportives.
- Joc de ritmes:
Adapta el teu desplaçament pel pati o gimnàs al ritme de la percussió. - Fes el mateix per al ritme de la música del rock i la salsa.
- Anota les observacions pertinents i sobre tot les dificultats de coordinar els teus moviments amb els diferents sons o ritmes.
- Preparar i practicar dos circuits diferents dels del llibre.
5. Avaluació
5.1 Criteris d’avaluació:
- Incrementar el nivell individual de condició física per millorar la salut pròpia.
- Millorar l’execució dels aspectes tècnics bàsics d’un esport individual, acceptant el nivell assolit.
- Millorar l’execució tècnica i tàctica d’un esport col·lectiu, demostrant haver comprès les fases del joc (atac i defensa) i el respecte per les normes del joc.
5.2. Activitats d’avaluació
- Test teòric de la unitat
Realització d’un circuit per valorar el nivell de CDG
6. Orientacions per la intervenció pedagògica
- El treball de coordinació dinàmica general es farà amb material auxiliar i sempre i quan sigui necessari, per tenir una millor consciència de la tasca.
- En la majoria d’activitats s’intentarà crear un conflicte perquè els alumnes en busquin la resolució, per tant s’utilitzaran mètodes com la resolució de problemes i el descobriment guiat.
- S’ha d’obligar als alumnes a què intervinguin al màxim en la pràctica.
7. Bibliografia
LLORET I RUANO
Apunts d’anatomia de l’aparell locomotor
Ed. INEFC; Barcelona, 1995.
VV. AA.
Programas y contenidos en la educación físico-deportiva en BUP y FP
Ed. Paidotribo. Barcelona. 1988.
MATEU SERRA, M
1300 ejercicios y juegos aplicados a las actividades gimnàsticas
Ed Paidotribo. Barcelona.
MORA VICENTE, J
Las capacidades físicas o bases del rendimiento motor
Ed. Diputación de Cadiz. Cadiz. 1989.
8. Recursos didàctics
Per desenvolupar aquesta unitat caldran els recursos següents:
- Programació:
Educació física. 1/2 ESO. Ed. Teide.
- Llibre de text
Educació física. 1/2 ESO. Ed. Teide.
9. Material per a l’alumne
Els alumnes, per desenvolupar la unitat didàctica, disposaran del material següent:
Llibre de l’alumne:
Educació física. 1/2 ESO. Ed. Teide
Quadern d’activitats:
Educació física. 1/2 ESO. Ed. Teide
Els objectius, criteris i maneres d’avaluar la unitat.
- Log in to post comments