You are here

Unitat 2. L’escalfament

1. Continguts

  • Identificació de les parts d’una pràctica física: escalfament, activitat física i exercicis de baixa intensitat.
  • Realització d’exercicis apropiats per a l’escalfament general.
  • Realització de jocs d’escalfament, tot reconeixent els objectius que es persegueixen.

2. Objectius

  • Realitzar activitats físiques dirigides a la millora de l’eficiència i la riquesa motriu i la millora de la condició física per respondre davant de diferents situacions.

3. Competències bàsiques

  • Coneixement i interacció amb el món, mitjançant la interacció del propi cos i l’espai determinat.
  • La pràctica i la valoració de l’activitat física per preservar la salut.
  • Competència comunicativa i del tractament de la informació.
  • Competència digital.
  • Competència d’aprendre a aprendre i a l’autonomia i iniciativa personal.

4. Activitats d’ensenyament-aprenentatge

  • Llibre de text: pàg. 17
  • Quadern d’activitats: pàgs. 7, 8, 9, 10

4.1 Altres activitats

1. Practicar diferents tipus d’escalfament:

  • Clàssic: les avorrides voltes a la pista.
  • L’escalfament proposat pel llibre de text.
  • Opinió personal i valoració científica dels alumnes (al seu nivell) sobre tots dos tipus.

2. Crear un fitxer de jocs que es puguin fer en l’escalfament.

3. Observar , durant el curso, les diferències entre un escalfament durant els mesos de calor i els de fred.

5. Avaluació

5.1 Criteris d’avaluació:

  • Identificar les parts d’una sessió d’activitat física i l’objectiu de cadascuna.
  • Identificar els objectius de l’escalfament i recopilar activitats, estiraments i exercicis de mobilitat articular apropiats per a l’escalfament.

5.2. Activitats d’avaluació

  • Test escrit sobre els continguts de la unitat 2 del llibre de text.
  • Preparació d’un escalfament i posar-lo en pràctica a classe.

6. Orientacions per a la intervenció pedagògica

  • Aquesta unitat és d’una importància vital per al bon desenvolupament de les sessions en tota l’etapa de l’ESO. Entendre la importància de l’escalfament i com s’ha d’escalfar és bàsic pe a tothom que practiqui algun tipus d’activitat física o esportiva.
  • Amb les activitats d’ensenyament-aprenentatge es buscarà que l’alumne pugui diferenciar elements dins de cada contingut. Aquestes activitats han de ser motivadores, que garanteixin la màxima participació i obtinguin el màxim rendiment del temps útil de la sessió.
  • L’experiència de fer un escalfament i exposar-lo a la classe, fent servir els companys com a alumnes, és interessant i molt didàctica, ja que els alumnes poden viure en primera persona el fet docent.

7. Bibliografia

LLORET I RUANO
Apunts d’anatomia de l’aparell locomotor
Ed. INEFC; Barcelona, 1995.
VV. AA.
Programas y contenidos en la educación físico-deportiva en BUP y FP
Ed. Paidotribo. Barcelona. 1988.
MATEU SERRA, M
1300 ejercicios y juegos aplicados a las actividades gimnàsticas
Ed Paidotribo. Barcelona.
MORA VICENTE, J
Las capacidades físicas o bases del rendimiento motor
Ed. Diputación de Cadiz. Cadiz. 1989.

8. Recursos didàctics

Per desenvolupar aquesta unitat caldran els recursos següents:
- Programació:
Educació física. 1/2 ESO. Ed. Teide.
- Llibre de text
Educació física. 1/2 ESO. Ed. Teide.

9. Material per a l’alumne

Els alumnes, per desenvolupar la unitat didàctica, disposaran del material següent:
Llibre de l’alumne:
Educació física. 1/2 ESO. Ed. Teide
Quadern d’activitats:
Educació física. 1/2 ESO. Ed. Teide
Els objectius, criteris i maneres d’avaluar la unitat.

Permisos: 

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer