You are here
Unitat 2. L’escalfament
1. Continguts
- Identificació de les parts d’una pràctica física: escalfament, activitat física i exercicis de baixa intensitat.
- Realització d’exercicis apropiats per a l’escalfament general.
- Realització de jocs d’escalfament, tot reconeixent els objectius que es persegueixen.
2. Objectius
- Realitzar activitats físiques dirigides a la millora de l’eficiència i la riquesa motriu i la millora de la condició física per respondre davant de diferents situacions.
3. Competències bàsiques
- Coneixement i interacció amb el món, mitjançant la interacció del propi cos i l’espai determinat.
- La pràctica i la valoració de l’activitat física per preservar la salut.
- Competència comunicativa i del tractament de la informació.
- Competència digital.
- Competència d’aprendre a aprendre i a l’autonomia i iniciativa personal.
4. Activitats d’ensenyament-aprenentatge
- Llibre de text: pàg. 17
- Quadern d’activitats: pàgs. 7, 8, 9, 10
4.1 Altres activitats
1. Practicar diferents tipus d’escalfament:
- Clàssic: les avorrides voltes a la pista.
- L’escalfament proposat pel llibre de text.
- Opinió personal i valoració científica dels alumnes (al seu nivell) sobre tots dos tipus.
2. Crear un fitxer de jocs que es puguin fer en l’escalfament.
3. Observar , durant el curso, les diferències entre un escalfament durant els mesos de calor i els de fred.
5. Avaluació
5.1 Criteris d’avaluació:
- Identificar les parts d’una sessió d’activitat física i l’objectiu de cadascuna.
- Identificar els objectius de l’escalfament i recopilar activitats, estiraments i exercicis de mobilitat articular apropiats per a l’escalfament.
5.2. Activitats d’avaluació
- Test escrit sobre els continguts de la unitat 2 del llibre de text.
- Preparació d’un escalfament i posar-lo en pràctica a classe.
6. Orientacions per a la intervenció pedagògica
- Aquesta unitat és d’una importància vital per al bon desenvolupament de les sessions en tota l’etapa de l’ESO. Entendre la importància de l’escalfament i com s’ha d’escalfar és bàsic pe a tothom que practiqui algun tipus d’activitat física o esportiva.
- Amb les activitats d’ensenyament-aprenentatge es buscarà que l’alumne pugui diferenciar elements dins de cada contingut. Aquestes activitats han de ser motivadores, que garanteixin la màxima participació i obtinguin el màxim rendiment del temps útil de la sessió.
- L’experiència de fer un escalfament i exposar-lo a la classe, fent servir els companys com a alumnes, és interessant i molt didàctica, ja que els alumnes poden viure en primera persona el fet docent.
7. Bibliografia
LLORET I RUANO
Apunts d’anatomia de l’aparell locomotor
Ed. INEFC; Barcelona, 1995.
VV. AA.
Programas y contenidos en la educación físico-deportiva en BUP y FP
Ed. Paidotribo. Barcelona. 1988.
MATEU SERRA, M
1300 ejercicios y juegos aplicados a las actividades gimnàsticas
Ed Paidotribo. Barcelona.
MORA VICENTE, J
Las capacidades físicas o bases del rendimiento motor
Ed. Diputación de Cadiz. Cadiz. 1989.
8. Recursos didàctics
Per desenvolupar aquesta unitat caldran els recursos següents:
- Programació:
Educació física. 1/2 ESO. Ed. Teide.
- Llibre de text
Educació física. 1/2 ESO. Ed. Teide.
9. Material per a l’alumne
Els alumnes, per desenvolupar la unitat didàctica, disposaran del material següent:
Llibre de l’alumne:
Educació física. 1/2 ESO. Ed. Teide
Quadern d’activitats:
Educació física. 1/2 ESO. Ed. Teide
Els objectius, criteris i maneres d’avaluar la unitat.
- Log in to post comments