You are here
Unitat 4. La coordinació dinàmica especial
1. Continguts
- Aplicació de les habilitats motrius als esports individuals i col·lectius.
2. Objectius
- Realitzar activitats físiques dirigides a la millora de l’eficiència i la riquesa motriu i la millora de la condició física per respondre davant de diferents situacions.
- Utilitzar el cos com a eina de comunicació, expressió i creació.
- Valorar les capacitats individuals, acceptar les diferències individuals i potenciar l’afany de millora personal.
3. Competències bàsiques
- Coneixement i interacció amb el món, mitjançant la interacció del propi cos i l’espai determinat.
- Competència cultural i artística.
- Competència comunicativa i del tractament de la informació.
- Competència digital.
- Competència d’aprendre a aprendre i de l’autonomia i iniciativa personal.
4. Activitats d’ensenyament-aprenentatge
- Anàlisi i comprensió de què és la coordinació dinàmica especial (unitat 4 - llibre de l’alumne).
- Anàlisi i identificació dels diferents tipus de CDE (unitat 4- llibre de l’alumne).
- Realització (a casa) i lliurament del quadern d’activitats. (Fitxes 4A i 4B).
- Pràctica de diferents tipus de passades i recepcions variant les superfícies de contacte i els materials utilitzats (diferents pilotes, ringos, discs voladors...).
- Pràctica de diferents exercicis i jocs per a l’apreciació de distàncies i la discriminació de trajectòries.
- Pràctica d’exercicis i jocs per al desenvolupament de la percepció temporal.
- Pràctica d’impactes variant les superfícies de contacte, l’objectiu del mòbil, les superfícies de suport i els materials utilitzats.
- Pràctica de llançaments i cops cercant precisió o major distància, variant les situacions inicials, amb oposició o sense i variant les superfícies de contacte.
- Pràctica de conduccions amb diferents superfícies de contacte, amb implement o sense, terrestre, en bot o aèria.
- Pràctica de jocs, formes jugades i exercicis.
- Pràctica en situacions de 2 × 2.
- Adaptació a diferents activitats fisicoesportives.
4.1 Altres activitats
- Introduir les activitats de malabars amb diferents tipus i mides de pilotes.
- Barrejar diferents formes jugades en un mateix espai i amb un mínim de quatre equips, jugant 2 × 2 o 4 × 4.
- Introduir activitats amb raquetes: pales, bàdminton, frontó, etc.
5. Avaluació
5.1 Criteris d’avaluació:
- Incrementar el nivell individual de condició física per millorar la salut pròpia.
- Millorar l’execució dels aspectes tècnics bàsics d’un esport individual, acceptant el nivell assolit.
- Millorar l’execució tècnica i tàctica d’un esport col·lectiu, demostrant haver comprès les fases del joc (atac i defensa) i el respecte per les normes del joc.
5.2. Activitats d’avaluació
- Test teòric de la unitat
Realització d’un circuit per valorar el nivell de CDG
6. Orientacions per la intervenció pedagògica
- El treball de coordinació dinàmica general es farà amb material auxiliar i sempre i quan sigui necessari, per tenir una millor consciència de la tasca.
- En la majoria d’activitats s’intentarà crear un conflicte perquè els alumnes en busquin la resolució, per tant s’utilitzaran mètodes com la resolució de problemes i el descobriment guiat. S’ha d’obligar als alumnes a què intervinguin al màxim en la pràctica.
7. Bibliografia
LLORET I RUANO
Apunts d’anatomia de l’aparell locomotor
Ed. INEFC; Barcelona, 1995.
VV. AA.
Programas y contenidos en la educación físico-deportiva en BUP y FP
Ed. Paidotribo. Barcelona. 1988.
MATEU SERRA, M
1300 ejercicios y juegos aplicados a las actividades gimnàsticas
Ed Paidotribo. Barcelona.
MORA VICENTE, J
Las capacidades físicas o bases del rendimiento motor
Ed. Diputación de Cadiz. Cadiz. 1989.
8. Recursos didàctics
Per desenvolupar aquesta unitat caldran els recursos següents:
- Programació:
Educació física. 1/2 ESO. Ed. Teide.
- Llibre de text
Educació física. 1/2 ESO. Ed. Teide.
9. Material per a l’alumne
Els alumnes, per desenvolupar la unitat didàctica, disposaran del material següent:
Llibre de l’alumne:
Educació física. 1/2 ESO. Ed. Teide
Quadern d’activitats:
Educació física. 1/2 ESO. Ed. Teide
Els objectius, criteris i maneres d’avaluar la unitat.
- Log in to post comments