You are here

La sessió d'Educació Física

La sessió és l’aplicació directa i concreta del projecte curricular, és l’últim i més concret grau de concreció. Mitjançant la seva aplicació podem aconseguir els objectius proposats.

La durada normal de la sessió és aproximadament de 120 minuts, descomptant els períodes d’arribada, vestuari i dutxa (els quals també són susceptibles d’aprenentatge educatiu) el temps útil de pràctica se situarà al voltant dels 100 minuts. És necessari, per aquest motiu, pautar i delimitar correctament els temps per a cadascuna de les tasques per desenvolupar durant la sessió, la seva organització i qui serà l’encarregat de desenvolupar-les.

El model base de sessió d’Educació física consta de tres fases:

  • 1a fase. ANIMACIÓ: En aquesta fase es desenvolupa l’adaptació a la pràctica física i paral·lelament se cercarà la motivació dels alumnes, aspecte bàsic pel desenvolupament de la sessió. També s’explicarà l’objectiu principal que s’ha d’aconseguir. Durada aproximada: 10 minuts.
  • 2a fase. PART PRINCIPAL: En aquesta fase es duen a terme les activitats i tasques que portaran a l’alumne a aconseguir els objectius que es pretenen en la sessió. Durada aproximada: 25 minuts.
  • 3a fase.TORNADA A LA CALMA: Pretén que l’alumnat recuperi els valors fisiològics i psicològics de repòs per poder continuar posteriorment amb altres tasques educatives. És de gran importància fer durant aquesta fase una anàlisi dels resultats i dels objectius de la sessió. Durada aproximada: 5 minuts.

L’instrument utilitzat és la FITXA DE SESSIÓ, en la qual destaquen els apartats següents:

  • Curs: Agrupació temporal de continguts en funció de les característiques dels alumnes.
  • Unitat didàctica: Referència a la unitat de la programació que es treballa.
  • Objectius i competències: Allò que es vol aconseguir durant la sessió i les competències bàsiques associades.
  • Material i instal·lacions: Instruments i espais necessaris per desenvolupar la sessió.
  • Tasques: Descripció de totes les activitats per dur a terme durant la sessió.
  • Organització: Com es distribuiran els alumnes a cada tasca.
  • Metodologia: Tècniques d’ensenyament per utilitzar per aconseguir els objectius.
  • Temps: Minuts destinats a cada tasca.
Permisos: 

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer