You are here

3. Aportacions de la tecnologia a les competències bàsiques

Aportacions de la tecnologia a les competències bàsiques

Una de les aportacions de la Reforma educativa ha estat l’atenció al desenvolupament integral dels alumnes. Aquest caràcter integral del currículum implica que s’han d’incorporar en les diferents àrees elements educatius bàsics continguts en els ensenyaments transversals.

A continuació, i d’una manera molt breu, presentem com s’han incorporat aquests ensenyaments transversals en l’àrea de Tecnologia.


Ensenyaments transversals


Educació per al consum

  • Analitzar les condicions en què un objecte acompleix la seva funció per comprendre la millor manera d’utilitzar-lo.
  • Mostrar curiositat i interès per conèixer les aplicacions de la tecnologia en l’entorn conegut.
  • Considerar de forma equilibrada els valors tècnics, funcionals i estètics dels materials.
  • Valorar críticament l’impacte social i mediambiental produït per l’explotació, la transformació i el rebuig de materials i el possible esgotament dels recursos.



Educació per a la salut

  • Conèixer i aplicar les normes bàsiques de seguretat en l’ús de materials, eines i màquines.
  • Participar activament en la consecució d’un lloc de treball ordenat i un ambient sa i agradable.
  • Mostrar interès per millorar l’entorn aprofitant els avantatges del desenvolupament tecnològic.
  • Proposar solucions que minimitzin o atenuïn l’impacte mediambiental del desenvolupament tecnològic.



Educació per a la no discriminació per raó de sexe

  • Gestionar l’adquisició de recursos, adquirir destreses i habilitats per a la pròpia supervivència i per tenir cura i ajudar altres persones i incidir en la responsabilitat individual i social, superant estereotips sexuals.
  • Reconèixer i valorar la importància de la divisió del treball i la capacitat dels companys i les companyes per dur a terme tasques comunes.



Educació per a la diversitat intercultural

  • Mostrar interès i respecte envers les solucions tecnològiques adoptades per altres persones i cultures per resoldre els seus problemes.
  • Analizar críticament les conseqüències del desenvolupament tecnològic en els valors morals i culturals vigents, i també en l’organització del temps lliure i en les activitats d’oci.
  • Adoptar una actitud oberta i flexible en explorar i desenvolupar les pròpies idees.
  • Acceptar les idees, els treballs i les solucions dels altres amb esperit tolerant i de cooperació.
  • Adoptar una actitud pacient i perseverant davant les dificultats i els obstacles imprevistos.
  • Mostrar disposició i iniciativa personal per organitzar i participar solidàriament en feines de grup.


Educació en la tecnologia de la informació

  • Mostrar interès i curiositat per conèixer i identificar els recursos tecnològics i valorar-ne la contribució a satisfer unes determinades necessitats humanes (tractament de la informació: textos, imatges, presentació i comunicació de la informació emprant diferents mitjans, etc.).
  • Adoptar actituds favorables perquè el desenvolupament tecnològic contribueixi a aconseguir una millor qualitat de vida i de treball (realització de càlculs rutinaris, obtenció ràpida de dades, mesurament, enregistrament i control de les dades, etc.).
Permisos: 

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer