You are here
Unitat 6. La velocitat (I)
1. Continguts
- Caracterització de la condició física i de les qualitats físiques.Realització de jocs per a la millora de la condició física.
- Atenció a la higiene després de fer activitat física.
- Pràctica de posicions corporals adequades per a les activitats físiques i la vida quotidiana.
- Pràctica d’exercicis per a la millora del to muscular i la postura corporal.
2. Objectius
- Conèixer els trets que defineixen una activitat física saludable i els beneficis que l’activitat física comporta per a la salut individual i col·lectiva.
- Valorar la pràctica regular d’activitat física com a mitjà de millora de la salut i de la qualitat de vida.
- Realitzar activitats físiques dirigides a la millora de l’eficiència i la riquesa motriu i la millora de la condició física per respondre davant de diferents situacions.
- Manifestar autonomia en l’organització i planificació de l’activitat física, consolidada com a hàbit de vida saludable.
- Valorar les capacitats individuals, acceptar les diferències individuals i potenciar l’afany de millora personal.
3. Competències bàsiques associades
Competències transversals:
Les competències metodològiques:
- Competència d’aprendre a aprendre
Les competències personals:
- Competència d’autonomia i iniciativa personal
Competències específiques centrades en conviure i habitar el món:
- Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
4. Activitats d’ensenyament-aprenentatge
- Anàlisi, comprensió i diferenciació de què són les qualitats físiques bàsiques i els seus tipus -iniciació- (Bloc introductori 3- llibre de l’alumne).
- Anàlisi i identificació de la velocitat i la seva classificació. (unitat 6- llibre de l’alumne).
- Realització (a casa) i lliurament del quadern d’activitats. (Fitxes unitat 6).
- Identificació i pràctica dels sistemes per mesurar la freqüència cardíaca.
- Treball dels diferents mètodes d’entrenament: jocs, propi cos, mitjans auxiliars i diferents estructures organitzatives.
- Pràctica de la velocitat a través de cadascun dels mètodes.
5. Avaluació
Criteris d’avaluació:
- Conèixer el significat de la condició física i reconèixer les qualitats físiques com a qualitats de millora.
- Incrementar el nivell individual de condició física per millorar la salut pròpia.
- Mostrar hàbits higiènics i posturals saludables relacionats amb l’activitat física i la vida quotidiana.
Activitats d’avaluació:
- Examen conceptual (vegeu el model d’examen de la unitat).
- Proves de valoració física i evolució personal.
6. Orientacions per a la intervenció pedagògica.
- La metodologia de treball de les qualitats físiques bàsiques es basa principalment en activitats analítiques les quals permeten controlar la correcta execució. Encara que també es poden treballar de manera global introduint el joc o la forma jugada com a mitjà per desenvolupar-les i fer més divertides i motivadores les sessions.
- En una primera fase, l’estil directe, on la funció dels alumnes és executar el treball indicat pel professorat sembla la més adient per potenciar la correcta biomecànica de la tasca.
- Durant les sessions pràctiques és recomanable treballar per parelles, trios o petits grups.
7. Bibliografia.
ESCOLA CATALANA DE L’ESPORT
Quaderns didàctics
Ed. Secretaria catalana de l’esport; Barcelona.
VV. AA.;
Programas y contenidos en la educación físico-deportiva en BUP y FP.
Ed. Paidotribo. Barcelona. 1988.
MORA VICENTE, J;
Las capacidades físicas o bases del rendimiento motor
Ed. Diputación de Cadiz. Cadiz. 1989.
GARCÍA MANSO, J.; NAVARRO, M. I RUIZ, J.
Planificación del entrenamiento deportivo.
Ed. Gymnos. Madrid. 1996.
PLATONOV, P.
El entrenamiento deportivo: teoría y metodología.
Ed. Paidotribo. Barcelona. 1991.
VASCONCELOS, A.
Planificación y organización del entrenamiento deportivo.
Ed. Paidotribo. Barcelona. 2000.
ANDERSON, B.
Estirándose
Revista Integral – monográfico. Número 11. 1984
8. Recursos didàctics.
Per desenvolupar aquesta unitat caldran els recursos següents:
Guia didàctica (programació, examen, presentació en PowerPoint, solucionari):
Educació física. 1/2 ESO. Ed. Teide.
- Llibre de text i quadren d’activitats:
Educació física. 1/2 ESO. Ed. Teide.
9.Material per a l’alumne.
L’alumne disposarà, per desenvolupar la unitat didàctica, del material següent:
Llibre de l’alumne:
Educació física. 1/2 ESO. Ed. Teide.
Quadern d’activitats:
Educació física. 1/2 ESO. Ed. Teide.
Els objectius, criteris i formes d’avaluació de la unitat.
- Log in to post comments