You are here
9. Atenció a la diversitat
Atenció a la diversitat
El tractament de la diversitat d’interessos, motivacions i capacitats genera una graduació de les feines relacionades amb el procés de resolució de problemes.
Una primera adequació serà el repartiment de les feines entre els membres del grup, sempre amb varietat i mobilitat. Sovint, es poden usar activitats d'entrenament manual com a mitjà d'atendre la diversitat de capacitats, encara que la Tecnologia no és una àrea amb intenció professionalitzadora.
Es pot guiar a l'alumne en el procés de solució, proporcionant-li instruccions, fonts d’informació i/o objectes clarificadors,anant en compte, però, de no tallar el seu procés creatiu. A més, es poden presentar diversos projectes, semblants respecte a les intencions educatives que responguin a la diversitat d’interessos. Per una altra banda, un mateix problema té diverses possibilitats.
S’ha de tenir en compte la diversitat d’interessos que pot haver entre nois i noies, de forma que es promogui el respecte a la igualtat de drets i oportunitats entre ambdós sexes. Es farà ús d’activitats de reforç pels alumnes amb dificultats educatives (alumnes d’integració) de forma que al final de la unitat didàctica puguin assolir els objectius mínims
esperats.
Per a problemes de seguiment a la classe es farà correlativament:
- Ajuda directa.
- Assignació d'un alumne/a, sense dificultats, que voluntàriament vulgui ajudar al company amb dificultats.
- Preparació d'activitats aamb els continguts mínims imprescindibles.
- Preparació d'activitats especials i/o extraordinàries.
- Log in to post comments